maandag 29 oktober 2012

Buurt maken

'Als je ergens nieuw komt wonen moet je buurt maken', vertelt de moeder van een hele goede vriendin van ons die is geboren en getogen in Twente.'Dat betekent dat je de buren tot 2 of 3 huizen verderop links en rechts en tegenover je uitnodigt op de koffie en een borrel om elkaar te leren kennen'. 'Toen ik vanuit Nijverdal naar Neede kwam heb ik geen buurt gemaakt. Ik vond dat toen ouderwets en ik had daar geen zin in. Ik had wel een heel goed contact hoor met al mijn buren, ik ging heel goed met iedereen om. Op gegeven moment was de dochter van de overbuurvrouw heel erg ziek en ze lag in het ziekenhuis. Toen dacht ik we moeten wat doen en toen heb ik voorgesteld om met de buren een hele mooie pop voor haar te kopen. Op de dag dat deze aan haar zou worden gegeven zeiden de buren dat ik niet meemocht. Nee dat kan niet zeiden ze, je kan niet mee, want jij hebt geen buurt gemaakt!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten